2 Ağustos 2010 Pazartesi

Yürüyüş Ciddi Bir Spordur

Yaklaşık 1.5 aydır düzenli olarak yürüyorum. Öncelikle kilo vermek için başladım yürüyüşlere, fakat biraz araştırınca sağlık açısından ne kadar önemli olduğunu gördüm. Fırsat buldukça bu yürüyüşlere devam etmek istiyorum. Yürüyüş hakkında öğrendiklerimi de size aktarmak istedim bu arada.
Öncelikle bazıları yürüyüşü ciddiye almıyorlar, niye koşmuyosun diyen çok oldu. Hem koşu da hem yürüyüş de belli tempo da belli bir süre ara vermeden devam etmek çok önemli. Koşu yapmak gerçekten herkesin yapacağı bir iş değil. Bacak kaslarının en zor gelişen kaslardan olduğunu düşünürsek çoğu kişi koştuğunu sanıp saçma sapan bi antreman yapıyor. Yani biraz koşup sonra dinlenip yürümek sonra yeniden koşuya devam etmek pek verimli bi hareket değil. Ama yürüyüşde fazla yorulmadığımızdan aynı tempoda uzun süre yürüyebiliyoruz ve daha çok verim alıyoruz.

Belli bilimsel veriler var fakat kalbimizi çok zorlamadan olabildiğince yüksek tempoda 1 saat yürüyüş yapmak hem kiloyu korumak hemde sağlık açısından en güzel ve basit sporlardan biri, fırsatınız varsa hiç beklemeyin derim.

Sahilde yürürken doğru ya da yanlış yürüyüş ve koşu yapan insanlar görüyorum, gözlemlerimde bazı gruplar oluşturdum.

1) İyi yürüyüşçüler: Hergün düzenli olarak yürüyen bir kitle var, hatta bazılarıyla selamlaşıyoruz, çoğu kadın ama birçok erkek de var. Kadınlar genelde kilo vermek için yürüyolar, çoğu yanına kızını ya da arkadaşını almış oluyor. Erkekler ise genelde formunu korumak amacıyla çıkmışlar.

2) Görüntü olsun diye yürüyenler: Bunların hepsi kadın. Kat kat giyinmişler daha çok terlemek için ama saatte 200 metre falan yol alıyolar en fazla, yani pek başarılı oldukları söylenemez. Genelde komşularla 3-5 kişi birlikte yürüyen fazla kilolu kadınlar.

3) İyi koşucular: Harbiden kaptırıp 5-6 km koşanlar var, bacakları nası dayanıyo ya da nası nefes alıyolar anlamıyorum ama helal olsun, başarılılar. Zaten bi kaçı hariç çoğunluğu fit durumda.

4) Görüntü olsun diye koşanlar: Yazının başlarında dediğim gibi 50 metre koşup 100 metre yürüyenler, boşuna yani.

5) Taş hatunlar: Bunlarda en sevdiğim kategori ama rüzgar gibi geçiolar, pek inceleyemiyorum. Geneli koşucu. Hepsi de zaten gayet fit ve güzel. E formda olmak zor durum, güzelliğinde bi acısı olmalı.
Bi de bi kız var hayvan gibi depar atarak koşuyo onu hala çözemedim.

Hergün yürüyüş yaptığım sahil yolu

Tembellik etmeyin düzenli yürüyün derim. Şimdiden iyi yürüyüşler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder